נמל יפו, שער הכניסה לארץ ישראל 19

ישן מול חדש, גלויה נוספת בהוצאת F. Engel, Flums. כותב שמואל אביצור בספרו - "נמל יפו בגאותו ובשקיעתו": "עם הכיבוש הבריטי, כשהחזית היתה קרובה מאד (לאורך הירקון), הותקנה מסילת ברזל צרה (ברוחב 60 ס"מ) ללוד אלא שתחילתה של מסילה זו לא היתה בתחנת הרכבת של יפו כי אם ברציף הנמל".
בתמונה נדירה זו, שיירת גמלים חולפת על פני קרוניות הרכבת הזעירה במסלול שהחל בפתחו הצפוני של הנמל והמשכו בדרך הרחבה שפרץ בין סמטאות העיר מושלה הצבאי העות'מני של יפו, חסן בק, בעצם ימי המלחמה. הדרך "טיפסה" לכיוון דרום-מזרח, חלפה משיקה למסגד ה"מחמודיה" בגבו (רחוב רוסלאן כיום) והגיחה אל "כיכר השעון" בקצהו הדרום-מערבי, בנקודת ההתחלה של מה שהוא כיום רחוב יפת ואז, דרך עזה. על הופעתה של הרכבת הזעירה בשרות הנמל ועל גלגוליה השונים, ראו בנספח.

מידע-נוסף2

נמל יפו, שער הכניסה לארץ ישראל 19

ישן מול חדש, גלויה נוספת בהוצאת F. Engel,…

נמל יפו, שער הכניסה לארץ ישראל 19א

כותב שמואל אביצור בספרו המצוין "נמל יפו בגאותו…