נמל יפו, שער הכניסה לארץ ישראל 22
אף שגלויה זו (בהוצאת "האחים אליהו" יפו - תל אביב) היא מראשית שנות העשרים, אין ספק שמראה כזה בדיוק קיבל את פני חלוצי העליה השניה שהגיעו לחופי ארץ ישראל בשלהי התקופה העות'מנית כעשור קודם לכן.
משרדי סוכנות הנסיעות של Lloyd Triestino בנמל, מחברות הספנות הגדולות בעולם ("ללויד" האוסטרו-הונגרית שלפני מלחמת העולם הראשונה, כשנמל טריאסט היה בתחום האימפריה). קרונית הרכבת הזעירה, ה"טרזינה", במרכז, "יושבת" על המסילה הצרה, כשלצידה גמלי התובלה של הנמל. העגלה הרתומה לחמורים בקדמת התמונה גוררת ככל הנראה את הקרונית (הלא ממונעת) והשוטר שניצב בתווך נראה כמי שמסדיר את התנועה במעבר הצר. משרדו של מפקח הבטיחות בנמל - Jaffa Harbour Master - במבנה שלשפת המים. עוד על קווי הספנות של טרם מלחמת העולם ראו בנספח.

נמל יפו, שער הכניסה לארץ ישראל 22
אף שגלויה זו (בהוצאת "האחים אליהו" יפו –…
נמל יפו, שער הכניסה לארץ ישראל 22א
על קווי הספנות ליפו כותב שמואל אביצור בספרו…