נמל יפו, שער הכניסה לארץ ישראל 8א

תמונה זהה, גלויה צבועה ביד. אף כי יופיה מרשים ללא ספק, אין ללכת שולל אחרי המראה הססגוני האקזוטי שלא בהכרח נאמן למציאות. החרות האומנותית שנוקט בה אומן הצבע, נועדה בראש ובראשונה "לצוד" את עיני קהל היעד, דהיינו הצליינים / עולי הרגל הפוקדים את דוכני מכירת המזכרות. המציאות היא שבגדי הספנים האלה, ובעיקר המכנסיים, היו בד"כ שחורים ! וכותב על כך שמואל אביצור בספרו המצוין "חיי יום-יום בארץ ישראל במאה התשעה עשרה" (בעמ' 52): "מי יכול כיום להעלות על הדעת כי ה"שירוואל", הם המכנסיים הרחבים כל כך בחלקם העליון בירכיים וצרים ומהדקים את הגוף מתחת לברך, הם למעשה מחידושי המאה ה 19. הלא ספני יפו בעלותם במכנסיים שחורים אלה על סיפון אניה לקבל את נוסעיה נראו לכל הבאים כחלק עיקרי מהנוף המתגלה יחד עם השוניות השומרות על המעבר לחוף". באותה רוח יש גם להתייחס לצבעוניות של מעילי הספנים שבתמונה, ובכלל, לשימוש הנפוץ בטכניקה זו בתקופה שטרם הומצא צילום הצבע עצמו.

מידע-נוסף2

נמל יפו, שער הכניסה לארץ ישראל 8

סירה במעגן המוגן, כלי השייט הגדולים נראים מעברה…

נמל יפו, שער הכניסה לארץ ישראל 8א

תמונה זהה, גלויה צבועה ביד. אף כי יופיה…

נמל יפו, שער הכניסה לארץ ישראל 8ב

מילים נרגשות על גב הגלויה הצבעונית היפה.