קו הרכבת מיפו לירושלים מבשר קידמה 2ב

על המבצע ההנדסי המורכב של פריקת הציוד הכבד לסלילת קו הרכבת מיפו לירושלים כותב פול קוטרל (Paul Cotterell) בספרו החשוב רכבות פלשתינה וישראל (The Railways of Palestine and Israel), בהוצאת - Tourret Publishing, Great Britain, 1984, וכאן (בתרגומי לעברית) מתוך עמ' 3:

פריקת הציוד הכבד בנמלה של יפו, ובאופן מיוחד פריטים כמו קטרים וקרונות, היה כרוך בסכנות שכן המתקנים במקום היו פרימיטיבים. כל פריט ציוד היה צריך להעביר אל החוף באמצעות סירות בעוד שציוד גדול כמו דודי הקיטור ומיכלי המים פשוט הושלכו מסיפון אוניות המשא למים וכך כיוונו אותם כשהם צפים אל עבר החוף. מזח ארעי אשר נבנה באופן מיוחד כדי לקבל את הציוד, נשטף כולו בסערה והיה צורך להקימו מחדש בהוצאה גדולה. המזח החדש והפסים שהונחו עליו הובילו מהנמל אל תחנת הרכבת החדשה ומשם עשה דרכו מרבית הציוד להנחת קו הרכבת אל פנים הארץ.

מידע-נוסף2

קו הרכבת מיפו לירושלים מבשר קידמה 2

הרכבת מיפו לירושלים, תצלום של האחים קונסטנטין וג'ורג'…

קו הרכבת מיפו לירושלים מבשר קידמה 2א

הגלויה עפ"י התמונה נושאת את חותמם של האחים…

קו הרכבת מיפו לירושלים מבשר קידמה 2ב

על המבצע ההנדסי המורכב של פריקת הציוד הכבד…
error: Alert: Content selection is disabled!!