ג'דה עובדים 4
עבודות ניקוז והכשרת הקרקע להתישבות באגן הקישון הביצתי, תצלום נדיר של שמואל יוסף שווייג מנובמבר 1926.
בידיעות בעיתון "הארץ" מיום 24 בנובמבר 1926 ובעיתון "דבר" מיום 16 בפברואר 1927 נכתב (בהתאמה) כדלקמן: "התחילה עבודת היבוש הגדולה בגוש הקישון, בסביבות תל אל-שמם (= כפר יהושע). עבודות ההכשרה נעשות ע"י סולל בונה וכוללות יבוש באמת מידה רחבה (= בקנה מידה נרחב) של יותר משלושה עשר ק"מ. לפי שעה עוסקים בעבודה זו כשמונים איש" .... ו"בינתיים" (= עקב קשיים בהפעלתו של בית החרושת לטקסטיל), "עובד חלק מתושבי ג'דה בכל עבודה ציבורית המזדמנת בסביבתם: ביבוש הביצות ע"י סולל בונה בתל שמם, בחפירת באר במושב יוצאי יוגוסלביה (= יפי יזרעאל, שגורלו לא צלח) ועוד".
