מלחמת השחרור פקודות יום 17 14 באפריל 1948. ביום שלמחרת, סמוך לפסח תש"ח, לקחה הפלוגה חלק, יחד עם הגדוד כולו וכוחות נוספים, במבצע לכיבוש מחנה תל ליטוינסקי (תל השומר), הוא מבצע "חמץ". → מלחמת השחרור פקודות יום 16מלחמת השחרור פקודות יום 18 ←