נמל יפו, שער הכניסה לארץ ישראל 19א

ישן מול חדש, גלויה נוספת בהוצאת F. Engel, Flums ובה גמלים נושאי מטענים חולפים על פני קרוניות הרכבת הזעירה. מסלולה של הרכבת הזעירה התחיל בפתחו הצפוני של הנמל והמשכו בדרך הרחבה שפרץ בין סמטאות העיר מושלה הצבאי העות'מני של יפו, חסן בק, בעצם ימי מלחמת העולם. הדרך "טיפסה" בכיוון כללי דרום-מזרח, חלפה משיקה על פני בנין בית המשפט וגב מסגד המחמודיה (רחוב רוסלאן כיום) והגיחה אל רחבת כיכר השעון בפינה הדרום-מערבית שלה. על הופעתה של הרכבת הזעירה בשרות הנמל ועל גלגוליה השונים, ראו בנספח.

מידע-נוסף2

נמל יפו, שער הכניסה לארץ ישראל 19

בסמטאות הצרות המוליכות לנמל, התמודדות לא פשוטה עם…

נמל יפו, שער הכניסה לארץ ישראל 19א

ישן מול חדש, גלויה נוספת בהוצאת F. Engel,…

נמל יפו, שער הכניסה לארץ ישראל 19ב

כותב שמואל אביצור בספרו המצוין "נמל יפו בגאותו…