מחנות העקורים הופגייסמר טובה גולצמן 2א

מחנה הילדים אינדרסדורף (Indersdorf), אזור הכיבוש האמריקאי בדרומה של גרמניה. במקור מנזר מהמאה ה 12 אולם שימש במשך שנים רבות כבית ספר ופנימיה לילדים. כשטובה הגיעה למקום בקיץ 1946 עם חבורת הילדים והנוער של קיבוץ "דרור" מפולין, שיכן המקום רק כמה עשרות ואולם עד מהרה התרחבה פעילותו ודרך קבע התגוררו בו כמה מאות. יעודו היה בראש ובראשונה כמובן שיקומם הפיזי והנפשי של הילדים וכן קידום חינוכם. נזירות קתוליות אשר שימשו במקום טרם המלחמה בטיפול בילדים, המשיכו בכך גם עם פתיחת המקום כמחנה לילדים היהודים לצד הצוות החדש.

לאחר שהות קצרה באינדרסדורף, חברה טובה להוריה במחנה הופגייסמר.

מחנה העקורים הופגייסמר (Hofgeismar), אזור הכיבוש האמריקאי בצפונה של גרמניה, כ 30 ק"מ צפונית לעיר קאסל. בנוסף על מוסדות החינוך הרבים שפעלו במחנה – גן ילדים ובי"ס יסודי, "תלמוד תורה" ובי"ס תיכון "תרבות", ואשר אכלסו מאות ילדים ובני נוער, וכן כיתות להכשרה מקצועית למתבגרים ובוגרים בתחומים רבים ומגוונים, כמו חשמלאות ומסגרות, נגרות וטכנאות שיניים, פעלו במחנה גם קבוצות ספורט של כדורגל, אגרוף והתעמלות, קבוצת תיאטרון וחוג דרמטי, וכמובן פעילות אינטנסיבית של תנועות הנוער השונות. מספר תושבי המחנה היהודים נכון לאוקטובר 1946 היה כ 2100, באוקטובר 1947 כ 1700 ובאוקטובר 1948 כ 1300. המחנה נסגר סופית בפברואר 1949.

כולל נתונים מהמחקר המקיף בספר Waiting for Hope - Jewish Displaced Persons in Post-World War II Germany מאת Angelika Konigseder and Juliane Wetzel, בהוצאת אוניברסיטת נורת'ווסטרן, אילינוי, 2001, עמודים 231-232.

מידע-נוסף2

מחנות העקורים הופגייסמר טובה גולצמן 2

הופגייסמר, ראשית 1947. ילדי תנועת הנוער "דרור" ("פרייהייט"…

מחנות העקורים הופגייסמר טובה גולצמן 2א

מחנה הילדים אינדרסדורף (Indersdorf), אזור הכיבוש האמריקאי בדרומה…
error: Alert: Content selection is disabled!!